Transport motocykla

Transport motocykla

Transport motocykli – Panie jestem już w drodze...


Istnieją firmy transportowe, które specjalizują się w przewozie motocykli. Jest to rozwiązanie najprostsze, ale kosztuje. Nie musisz za to się martwić, jak bezpiecznie zamocować pojazd. Dzwonisz do przewoźnika, ustalasz adresy i terminy, a on podstawia samochód z kierowcą i wszystkim się zajmuje. Problem z głowy. Pamiętaj jednak, by spisać na protokole odbioru wszelkie uszkodzenia lub uwagę, że uszkodzeń brak. Pod takim oświadczeniem podpisuje się kierowca. Gdybyś miał zastrzeżenia do stanu motocykla dowiezionego na miejsce, masz dokument potwierdzający jego stan przy nadawaniu przesyłki. Śmiesznie już nie jest jak będą problemy, najczęściej firmy przewozowe są ubezpieczone od zdarzeń , tylko czy tak łatwo ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie za uszkodzenia wynikłe z transportu, kto nie spróbuje, ten się nie przekona. Uważajcie zatem na firmy krzak, czasem lepiej dopłacić przysłowiowe 50 zł niż sądzić się po sądach.

Dam radę, nie kto jak nie ja - ja sam!


Jeśli jesteś Zosią samosią i chcesz przewieźć maszynę na własną rękę, możesz to zrobić na przyczepce lub zaparkować odpowiednio sprzęt w busie.

Polecam to drugie, bus najczęściej jest kryty, zadaszony czyli żadna pogoda nam nie straszna. Ale najłatwiej motocykle zamocować w przyczepce specjalnie dla nich dedykowanej. Wyposażone są w zaczepy do pasów, najazd, rynnę zapobiegającą przesuwaniu się pojazdu na boki i mocowanie, które stabilizuje przednie koło. Gdy przewozisz skuter lub pojazd z małym przednim kołem, zachowaj większą ostrożność przy wjeżdżaniu. Może się okazać, że przednie mocowanie będzie kolidowało z błotnikiem i może go połamać lub zarysować. Tak czy inaczej ważne jest jak stojący motocykl zamontujesz gotowy do transportu!

Do unieruchomienia motocykla potrzebne będą Ci pasy ściągające. Zwróć uwagę by były dobre jakościowo, a ich szerokość wynosiła około 30 milimetrów. Również pasy z otwartymi hakami nadają się, jeśli są w kpl. Z pasami służącymi do transportu motocykli, grubość haków, zarazem ich wytrzymałość jest istotna. Takie haki nie mogą się wyginać pod naporem ściskanego pasa mocującegoSzukaj pasów i haków dobrej jakości.

Przy mocowaniu przodu, pasy najlepiej przełóż przez dolną półkę lub kierownicę jednośladu. Świetnym rozwiązaniem są pasy specjalne na kierownicę motocyklową, które mają specjalne mocowania na końcówki kierownicy za które możesz złapać pasami i nie uszkodzić sobie lakieru w motocyklu. Często podczas transportu motocykl po mocnym ściągnięciu pasami porusza się po powierzchni transportowej pojazdu nawet jeśli tylko w zakresie własnego zawieszenia, otarcia lakieru nie są wykluczone.

Gdy przewozisz motocykl sportowy, możesz wykorzystać ucho zacisku hamulcowego lub poprowadzić pas za mocowaniem ośki w amortyzatorze. Zawieszenie nie będzie obciążone, a pojazd zostanie usztywniony. W chopperach z kolei, możesz wykorzystać do tego gmole.

Ściągnij pasy tak, by amortyzatory były usztywnione, ale nigdy nie ściskaj ich do końca. Mocując pojazd z dużym skokiem zawieszenia, użyj specjalnych ograniczników. Pozwolą one usztywnić przód bez obawy o uszkodzenie uszczelniaczy. Dbaj o to, by pasy nie były poskręcane. Mocuj pojazd na przemian lewa , prawa , przód, tył motocykla.

Mocując tył wykorzystaj jedną lub dwie taśmy, by docisnąć tylne koło do podłoża.

Jeżeli pas przekładasz przez felgę, pamiętaj by złapać za jej dolną część. Jeśli zrobisz to na górze, koło może się przekręcić, a tym samym pas poluzować.

Producenci pasów transportowych przewidzieli tego typu problemy,

pasy zakładamy na koło a właściwie na oponę, powierzchnia pasa jest zębata a uszy zwisające po obu stronach dają nam możliwość zamontowania pasów które docisną całość do podłoża.

Oprócz felgi, możesz również wykorzystać wahacz czy sety podnóżków.

Jak wprowadzić motocykl do busa lub na przyczepkę?

Bezpieczniej będzie wykorzystać najazd. Przyczepka dedykowana będzie w taki najazd wyposażona. Może być wykonana z blachy perforowanej lub być ukształtowana w formie drabinki. Dostępne są również najazdy składane - lekkie i praktyczne posiadamy takie w naszej ofercie. Wykonane z dur-aluminium są mocne, wytrzymałe a zarazem leciutkie, składane, będą łatwo przydatne w transporcie.

Przy wprowadzaniu motocykla nie powinniśmy mieć problemu, o tyle przy wadze ciężkiej może się okazać, że nie jest łatwo. W tym wypadku poproś Kolegę o współpracę. Wiem, że na pewno jesteś zuchem, ale nikt się nie będzie się śmiał, jeśli poprosisz kogoś o pomoc lub asekurację. Pewni profesjonaliści opanowali technikę załadunku do perfekcji a że robią to na co dzień, parkują swoje maszyny tyłem , aby zjechać z przyczepy czy busa samodzielnie. Uważajcie co robicie aby nie zaliczyć gleby przy takich akrobacjach.

W przypadku chopperów, najazd musi być dłuższy, by motocykl przy wprowadzaniu się nie zawiesił – radzą Harleyowcy!

Życzymy wam transportu bez przygód, róbcie z głową a będzie wszystko bezpieczne.

Transport motocyklajs_def

Transport motocykla

Transport motocykla

Transport motocykli – Panie jestem już w drodze...


Istnieją firmy transportowe, które specjalizują się w przewozie motocykli. Jest to rozwiązanie najprostsze, ale kosztuje. Nie musisz za to się martwić, jak bezpiecznie zamocować pojazd. Dzwonisz do przewoźnika, ustalasz adresy i terminy, a on podstawia samochód z kierowcą i wszystkim się zajmuje. Problem z głowy. Pamiętaj jednak, by spisać na protokole odbioru wszelkie uszkodzenia lub uwagę, że uszkodzeń brak. Pod takim oświadczeniem podpisuje się kierowca. Gdybyś miał zastrzeżenia do stanu motocykla dowiezionego na miejsce, masz dokument potwierdzający jego stan przy nadawaniu przesyłki. Śmiesznie już nie jest jak będą problemy, najczęściej firmy przewozowe są ubezpieczone od zdarzeń , tylko czy tak łatwo ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie za uszkodzenia wynikłe z transportu, kto nie spróbuje, ten się nie przekona. Uważajcie zatem na firmy krzak, czasem lepiej dopłacić przysłowiowe 50 zł niż sądzić się po sądach.

Dam radę, nie kto jak nie ja - ja sam!


Jeśli jesteś Zosią samosią i chcesz przewieźć maszynę na własną rękę, możesz to zrobić na przyczepce lub zaparkować odpowiednio sprzęt w busie.

Polecam to drugie, bus najczęściej jest kryty, zadaszony czyli żadna pogoda nam nie straszna. Ale najłatwiej motocykle zamocować w przyczepce specjalnie dla nich dedykowanej. Wyposażone są w zaczepy do pasów, najazd, rynnę zapobiegającą przesuwaniu się pojazdu na boki i mocowanie, które stabilizuje przednie koło. Gdy przewozisz skuter lub pojazd z małym przednim kołem, zachowaj większą ostrożność przy wjeżdżaniu. Może się okazać, że przednie mocowanie będzie kolidowało z błotnikiem i może go połamać lub zarysować. Tak czy inaczej ważne jest jak stojący motocykl zamontujesz gotowy do transportu!

Do unieruchomienia motocykla potrzebne będą Ci pasy ściągające. Zwróć uwagę by były dobre jakościowo, a ich szerokość wynosiła około 30 milimetrów. Również pasy z otwartymi hakami nadają się, jeśli są w kpl. Z pasami służącymi do transportu motocykli, grubość haków, zarazem ich wytrzymałość jest istotna. Takie haki nie mogą się wyginać pod naporem ściskanego pasa mocującegoSzukaj pasów i haków dobrej jakości.

Przy mocowaniu przodu, pasy najlepiej przełóż przez dolną półkę lub kierownicę jednośladu. Świetnym rozwiązaniem są pasy specjalne na kierownicę motocyklową, które mają specjalne mocowania na końcówki kierownicy za które możesz złapać pasami i nie uszkodzić sobie lakieru w motocyklu. Często podczas transportu motocykl po mocnym ściągnięciu pasami porusza się po powierzchni transportowej pojazdu nawet jeśli tylko w zakresie własnego zawieszenia, otarcia lakieru nie są wykluczone.

Gdy przewozisz motocykl sportowy, możesz wykorzystać ucho zacisku hamulcowego lub poprowadzić pas za mocowaniem ośki w amortyzatorze. Zawieszenie nie będzie obciążone, a pojazd zostanie usztywniony. W chopperach z kolei, możesz wykorzystać do tego gmole.

Ściągnij pasy tak, by amortyzatory były usztywnione, ale nigdy nie ściskaj ich do końca. Mocując pojazd z dużym skokiem zawieszenia, użyj specjalnych ograniczników. Pozwolą one usztywnić przód bez obawy o uszkodzenie uszczelniaczy. Dbaj o to, by pasy nie były poskręcane. Mocuj pojazd na przemian lewa , prawa , przód, tył motocykla.

Mocując tył wykorzystaj jedną lub dwie taśmy, by docisnąć tylne koło do podłoża.

Jeżeli pas przekładasz przez felgę, pamiętaj by złapać za jej dolną część. Jeśli zrobisz to na górze, koło może się przekręcić, a tym samym pas poluzować.

Producenci pasów transportowych przewidzieli tego typu problemy,

pasy zakładamy na koło a właściwie na oponę, powierzchnia pasa jest zębata a uszy zwisające po obu stronach dają nam możliwość zamontowania pasów które docisną całość do podłoża.

Oprócz felgi, możesz również wykorzystać wahacz czy sety podnóżków.

Jak wprowadzić motocykl do busa lub na przyczepkę?

Bezpieczniej będzie wykorzystać najazd. Przyczepka dedykowana będzie w taki najazd wyposażona. Może być wykonana z blachy perforowanej lub być ukształtowana w formie drabinki. Dostępne są również najazdy składane - lekkie i praktyczne posiadamy takie w naszej ofercie. Wykonane z dur-aluminium są mocne, wytrzymałe a zarazem leciutkie, składane, będą łatwo przydatne w transporcie.

Przy wprowadzaniu motocykla nie powinniśmy mieć problemu, o tyle przy wadze ciężkiej może się okazać, że nie jest łatwo. W tym wypadku poproś Kolegę o współpracę. Wiem, że na pewno jesteś zuchem, ale nikt się nie będzie się śmiał, jeśli poprosisz kogoś o pomoc lub asekurację. Pewni profesjonaliści opanowali technikę załadunku do perfekcji a że robią to na co dzień, parkują swoje maszyny tyłem , aby zjechać z przyczepy czy busa samodzielnie. Uważajcie co robicie aby nie zaliczyć gleby przy takich akrobacjach.

W przypadku chopperów, najazd musi być dłuższy, by motocykl przy wprowadzaniu się nie zawiesił – radzą Harleyowcy!

Życzymy wam transportu bez przygód, róbcie z głową a będzie wszystko bezpieczne.