Zimowanie motocykla

Zimowanie motocykla

Zimuj swój motocykl !

Staranne przygotowanie motocykla do ferii zimowych to jedno z najważniejszych obowiązków każdego motocyklisty. Ale co zrobić, gdy łagodne dni w środku zimy kuszą Cię na wycieczkę? Nie ma problemu. W wariancie »szybkie zimowanie« maszyna jest dobrze zabezpieczona i nadal jest gotowa do uruchomienia, jeśli tylko akumulator na to pozwoli.

Dzięki wytrzymałej i łatwej w utrzymaniu technologii motocykle mogą bez problemu przetrwać zimę, nawet bez częściowego demontażu części lub karoserii, lakier i części metaliczne najlepiej zabezpieczeniem powłoką olejową. Ta praktyczna okoliczność upraszcza zimowanie, a także reanimację po odpoczynku zimowym motocykla, a także nic nie stoi na przeszkodzie spontanicznej zimowej wyprawie. Pomimo nowoczesnej technologii kilka prostych kroków jest nadal niezbędnych do bezpiecznego zimowania waszych motocykli.

1. Ochrona przed mrozem

Zamarznięta woda grozi wysadzeniem chłodnicy i przewodów wody w silniku. Dodatek płynu niezamarzającego nie tylko chroni przed korozją, ale zapobiega tworzeniu się kryształków lodu w układzie chłodzenia. Ochrona przed zamarzaniem powinna być gwarantowana do 25 stopni minus. Pomiary dokonywane są za pomocą urządzenia pomiarowego, które sympatyczny pracownik stacji benzynowej chętnie pożyczy.


2. Bateria
Akumulatory motocyklowe są bezlitosne. System magazynowania energii elektrycznej nie lubi szronu bardziej niż niskie napięcie. Najlepiej wyjąć akumulator, gdy nie jest używany, i przechowywać go w chłodnej, ale mrozoodpornej piwnicy. Podczas wyjmowania go z pojazdu wyłącz zapłon, w przeciwnym razie istnieje ryzyko uszkodzenia jednostek sterujących. Następnie zdejmij zacisk z bieguna ujemnego; w ten sposób wykluczone są zwarcia spowodowane niezamierzonym kontaktem narzędzia z częściami pojazdu. Stałe zasilanie z ładowaniem podtrzymującym przeciwdziała samo rozładowaniu, a tym samym nieodwracalnym uszkodzeniom spowodowanym przez głębokie rozładowanie. Bateria jest zawsze w pełni naładowana jak używasz motocykl. Krzywa ładowania urządzenia utrzymującego świeżość musi jednak pasować do odpowiedniego typu akumulatora. W przeciwieństwie do typów akumulatorów bezobsługowych, poziom płynu w konwencjonalnych akumulatorach musi być od czasu do czasu wyrównywany wodą destylowaną.

3. Opony
Gumy nie lubią szronu. Minimum to zatem drewniane deski między podłogą a oponą oraz wzrost ciśnienia w oponach o 0,5 bara. To ostatnie zapobiega uszkodzeniu bieżnika. Ponieważ stanowiska montażowe są praktyczne nie tylko zimą potrzebne, zalecamy zakup podnośników przednich i tylnych. W motocyklach ze stojakiem głównym można zachować tylny podnośnik, alternatywą dla przedniego podnośnika są drewniane klocki pod blokiem silnika, lub centralny stojak motocyklowy, a jedno ramienne pojazdy stojak na mono wahacz jest zalecany.

4. Czystość jest ważna w zimnych porach roku. Gniazda brudu przyciągają wilgoć, najlepszego przyjaciela korozji. Aby uzyskać błogosławioną hibernację, motocykl należy dokładnie wyczyścić, zakonserwować i zaparkować w suchym miejscu. Dlatego ostatnia podróż zawsze prowadzi do pompy benzynowej i myjni.. Na stacji benzynowej zbiornik zawsze powinien być wypełniony po brzegi - woda kondensacyjna lubi zjadać rdzę, zbiorniki z tworzywa sztucznego nie mają tej przypadłości. Dodatkową ochronę antykorozyjną zapewniają wiążące wodę dodatki do paliwa, które jednocześnie utrzymują układ paliwowy. W starszych maszynach komory pływakowe gaźnika należy zawsze opróżniać podczas przerw, ponieważ stara benzyna traci składniki zapalne i istnieje ryzyko zablokowania gaźnika.

Wreszcie, łańcuch napędowy powinien mieć ochronną warstwę smaru. Jeśli maszyna jest pełna paliwa, czysta i nasmarowana, może przejść w stan hibernacji zimowej. Prześcieradło chroni przed kurzem i zapobiega tworzeniu się kondensatu jeśli motocykl stoi w garażu murowanym gdzie temperatura nie spada poniżej zera. W innym razie

 polecamy plandeki motocyklowe z flizeliną od środka która zapobiega rysowaniu lakieru.

5. Po obligatoryjnym przygotowaniu motocykla do zimy, następny etap.
Wymiana oleju silnikowego i filtra: Ściśle mówiąc, agresywne składniki oleju silnikowego należy usunąć, wymieniając olej przed przerwą zimową. Najlepiej zrobić to zaraz po wizycie na stacji benzynowej. Z jednej strony dlatego, że silnik ma wtedy temperaturę roboczą, z drugiej strony dlatego, że po ostatniej podróży silnik nie będzie już używany. Jeśli przerwa zimowa jest często przerywana z powodu spontanicznej jazdy, do wymiany oleju wystarczają zalecane okresy przeglądów.

6. Ochrona przed korozją: etap polerowania i uszczelnienie woskiem optymalnie chroni pomalowane powierzchnie przed korozją. Powierzchnie takie jak stal nierdzewna, chrom i aluminium również wymagają dodatkowej pielęgnacji. Zabezpieczenie smarowidłem z olejem w sprayu nie może zaszkodzić. Oleje uniwersalne chronią połączenia wtykowe w wiązce przewodów, stacyjkach, wszystkich ruchomych częściach i obszarach narażonych na korozję na ramie. Podsumowanie: tak drobne rzeczy na które powinieneś zwrócić uwagę a za 3 do 5 miesięcy przymusowego postoju zimowego , uruchomisz swój motocykl bez większego problemu.

Zimowanie motocyklajs_def

Zimowanie motocykla

Zimowanie motocykla

Zimuj swój motocykl !

Staranne przygotowanie motocykla do ferii zimowych to jedno z najważniejszych obowiązków każdego motocyklisty. Ale co zrobić, gdy łagodne dni w środku zimy kuszą Cię na wycieczkę? Nie ma problemu. W wariancie »szybkie zimowanie« maszyna jest dobrze zabezpieczona i nadal jest gotowa do uruchomienia, jeśli tylko akumulator na to pozwoli.

Dzięki wytrzymałej i łatwej w utrzymaniu technologii motocykle mogą bez problemu przetrwać zimę, nawet bez częściowego demontażu części lub karoserii, lakier i części metaliczne najlepiej zabezpieczeniem powłoką olejową. Ta praktyczna okoliczność upraszcza zimowanie, a także reanimację po odpoczynku zimowym motocykla, a także nic nie stoi na przeszkodzie spontanicznej zimowej wyprawie. Pomimo nowoczesnej technologii kilka prostych kroków jest nadal niezbędnych do bezpiecznego zimowania waszych motocykli.

1. Ochrona przed mrozem

Zamarznięta woda grozi wysadzeniem chłodnicy i przewodów wody w silniku. Dodatek płynu niezamarzającego nie tylko chroni przed korozją, ale zapobiega tworzeniu się kryształków lodu w układzie chłodzenia. Ochrona przed zamarzaniem powinna być gwarantowana do 25 stopni minus. Pomiary dokonywane są za pomocą urządzenia pomiarowego, które sympatyczny pracownik stacji benzynowej chętnie pożyczy.


2. Bateria
Akumulatory motocyklowe są bezlitosne. System magazynowania energii elektrycznej nie lubi szronu bardziej niż niskie napięcie. Najlepiej wyjąć akumulator, gdy nie jest używany, i przechowywać go w chłodnej, ale mrozoodpornej piwnicy. Podczas wyjmowania go z pojazdu wyłącz zapłon, w przeciwnym razie istnieje ryzyko uszkodzenia jednostek sterujących. Następnie zdejmij zacisk z bieguna ujemnego; w ten sposób wykluczone są zwarcia spowodowane niezamierzonym kontaktem narzędzia z częściami pojazdu. Stałe zasilanie z ładowaniem podtrzymującym przeciwdziała samo rozładowaniu, a tym samym nieodwracalnym uszkodzeniom spowodowanym przez głębokie rozładowanie. Bateria jest zawsze w pełni naładowana jak używasz motocykl. Krzywa ładowania urządzenia utrzymującego świeżość musi jednak pasować do odpowiedniego typu akumulatora. W przeciwieństwie do typów akumulatorów bezobsługowych, poziom płynu w konwencjonalnych akumulatorach musi być od czasu do czasu wyrównywany wodą destylowaną.

3. Opony
Gumy nie lubią szronu. Minimum to zatem drewniane deski między podłogą a oponą oraz wzrost ciśnienia w oponach o 0,5 bara. To ostatnie zapobiega uszkodzeniu bieżnika. Ponieważ stanowiska montażowe są praktyczne nie tylko zimą potrzebne, zalecamy zakup podnośników przednich i tylnych. W motocyklach ze stojakiem głównym można zachować tylny podnośnik, alternatywą dla przedniego podnośnika są drewniane klocki pod blokiem silnika, lub centralny stojak motocyklowy, a jedno ramienne pojazdy stojak na mono wahacz jest zalecany.

4. Czystość jest ważna w zimnych porach roku. Gniazda brudu przyciągają wilgoć, najlepszego przyjaciela korozji. Aby uzyskać błogosławioną hibernację, motocykl należy dokładnie wyczyścić, zakonserwować i zaparkować w suchym miejscu. Dlatego ostatnia podróż zawsze prowadzi do pompy benzynowej i myjni.. Na stacji benzynowej zbiornik zawsze powinien być wypełniony po brzegi - woda kondensacyjna lubi zjadać rdzę, zbiorniki z tworzywa sztucznego nie mają tej przypadłości. Dodatkową ochronę antykorozyjną zapewniają wiążące wodę dodatki do paliwa, które jednocześnie utrzymują układ paliwowy. W starszych maszynach komory pływakowe gaźnika należy zawsze opróżniać podczas przerw, ponieważ stara benzyna traci składniki zapalne i istnieje ryzyko zablokowania gaźnika.

Wreszcie, łańcuch napędowy powinien mieć ochronną warstwę smaru. Jeśli maszyna jest pełna paliwa, czysta i nasmarowana, może przejść w stan hibernacji zimowej. Prześcieradło chroni przed kurzem i zapobiega tworzeniu się kondensatu jeśli motocykl stoi w garażu murowanym gdzie temperatura nie spada poniżej zera. W innym razie

 polecamy plandeki motocyklowe z flizeliną od środka która zapobiega rysowaniu lakieru.

5. Po obligatoryjnym przygotowaniu motocykla do zimy, następny etap.
Wymiana oleju silnikowego i filtra: Ściśle mówiąc, agresywne składniki oleju silnikowego należy usunąć, wymieniając olej przed przerwą zimową. Najlepiej zrobić to zaraz po wizycie na stacji benzynowej. Z jednej strony dlatego, że silnik ma wtedy temperaturę roboczą, z drugiej strony dlatego, że po ostatniej podróży silnik nie będzie już używany. Jeśli przerwa zimowa jest często przerywana z powodu spontanicznej jazdy, do wymiany oleju wystarczają zalecane okresy przeglądów.

6. Ochrona przed korozją: etap polerowania i uszczelnienie woskiem optymalnie chroni pomalowane powierzchnie przed korozją. Powierzchnie takie jak stal nierdzewna, chrom i aluminium również wymagają dodatkowej pielęgnacji. Zabezpieczenie smarowidłem z olejem w sprayu nie może zaszkodzić. Oleje uniwersalne chronią połączenia wtykowe w wiązce przewodów, stacyjkach, wszystkich ruchomych częściach i obszarach narażonych na korozję na ramie. Podsumowanie: tak drobne rzeczy na które powinieneś zwrócić uwagę a za 3 do 5 miesięcy przymusowego postoju zimowego , uruchomisz swój motocykl bez większego problemu.