Zestaw napędowy motocykla

Zestaw napędowy motocykla

Zmień zestaw napedowy w swoim garażu.

O co chodzi z tymi łańcuchami, długościami, jakościami i co wytrzymalsze, często pytacie?

Nowoczesne zestawy łańcuchów O-, X- i Z-ring osiągają znaczne przebiegi, nie tylko dzięki stale udoskonalanym technikom produkcji - ale elementy napędu łańcuchowego podlegają ciągłemu zużyciu. „Krzywe zęby, ostre zęby” na zębatce zdawczej i kole zębatym oraz coraz krótsze odstępy między kolejnymi ogniwami łańcucha oznaczają, że: nowy zestaw łańcuchów już czeka na zakup! Jednak w większości przypadków zdanie motocyklistów jest „stanowcze” : jeśli ogniwa łańcucha na dużej zębatce można podnieść łańcuch, odciągnąć o kilka milimetrów, mimo że łańcuch został prawidłowo napięty lub jeśli łańcuch jest bardzo nierównomiernie długi, zestaw napedowy na pewno powinien wylądować na złomie zanim urwie wam nogę. Logicznie zawsze wymienia cały zestaw napedowy, nie oszczędzajmy, życie jest tylko jedno i nie chcemy wiedzieć co dzieje się z motocyklem jak przy 300 kmh zablokuje nam spadający łańcuch blokując kolo motocykla, masakra- ponieważ wiadomo, że nowy łańcuch zbyt szybko dostosowuje się do stopnia zużycia zębatki. Łańcuchy z O-, X- i Z-ringami są stale wypełnione smarem, co zapewnia smarowanie sworzni łańcucha wewnątrz łańcucha. Łańcuch napędowy jest tak mocny, jak jego najsłabsze ogniwo. Jeśli łańcuch jest wyposażony w zamek nitowany, należy zapewnić profesjonalne nitowanie za pomocą odpowiedniego narzędzia do łączenia łańcucha.

Krok po kroku jak możecie wymienić zestaw napedowy:


1. Poluzuj, zdejmcie karter zabezpieczający zębatkę zdawcza (małą) Aby dostać się do zębatki, może być konieczne zdjęcie podnóżka, dźwigni zmiany biegów (zwróć uwagę na położenie!) I osłony kartera. Podnosząc osłonę zwróć uwagę na ewentualne załączenie sprzęgła - jeśli to możliwe, nie odczepiaj go. Aby zabezpieczyć pojazd, włącz pierwszy bieg i zablokuj pedał hamulca , aby zwolnić wałek zdawczy przedniej zębatki. Koło zębate można mocować na różne sposoby (nakrętka centralna z płytką blokującą, śruba centralna z płytką blokującą, płytka ustalająca dwoma mniejszymi śrubami). W razie potrzeby najpierw zdjąć zabezpieczające podkładki, ring bezpieczeństwa śruby (np. Zagiąć, od giąć płytkę, podkładkę blokującą), a następnie poluzować śrubę mocującą lub nakrętkę ziębnika odpowiednim kluczem nasadowym i w razie potrzeby zastosować odpowiednią siłę przedłużając ramie klucza nasadowego.

2. Zdemontuj tylne koło Teraz zdejmij tylne koło. Jeśli nie możesz użyć stojaka głównego, pamiętaj, że podnośnik akcesoryjny musisz umieścić za śrubą główną osi wahacza (inaczej mono wahacz patrz jak serwisować) nie wszystkie stojaki nadają się do łatwego demontażu napędu. Zdemontuj osłonę łańcucha i ewentualną osłonę tylnego koła. Poluzuj nakrętkę osi i wybij oś plastikowym młotkiem. Ewentualnie użyj gumowego młotka, aby pomóc i nie uszkodzić osi. Chwyć kolo motocykla i pozwól mu delikatnie zsunąć się na ziemię, popchnij kolo do przodu i zdejmij z dużej zębatki łańcucha przesuwając poza wahacz. 

3. Wymień zębatkę (dożą), odkręć zębatkę od nośnika zębatki na tylnym kole czyli od felgi motocykla.. Tutaj również należy wcześniej odchylić wszystkie płytki blokujące, podkładki ‚śrub, czy inne zabezpieczenia gwintu śrub. Należy wymienić podkładki zabezpieczające lub nakrętki samo zabezpieczające. Oczyść zabierak i załóż nową zębatkę. Dokręć śruby na krzyż, jeśli to możliwe, za pomocą klucza dynamometrycznego zgodnie z instrukcjami producenta. W razie potrzeby ponownie ostrożnie wywinąć lub wygiąć płytki blokujące zabezpieczenia śrub. Teraz sprawdź ponownie koło: czy wszystkie łożyska i pierścienie uszczelniające robią dobre wrażenie? Wymień uszkodzone części!. 

4. Jeśli się inaczej nie da , musicie także z demontować zacisk hamulca tylnego aby wyciagnac, uwolnić kolo przy zmianie zębatki tył. Następująco: Najpierw poluzuj przewód hamulcowy od wahacza, ale nie odkręcaj go od ramy ani w inny sposób nie otwieraj układu hamulcowego!

5. Zapowietrzysz układ hamulcowy a to nie jest potrzebne. Wystarczy zdjąć zacisk hamulca z wahacza i zdemontowaną jednostkę hamulcową owinąć szmatą zacisk i odchylić na bok. Wahacz jest teraz połączony z motocyklem tylko przy zawieszeniu i osi. Wyciągając trzpień osi , kolo opadnie i wyjmujesz całość poza wahacz. 


6. Poświęć chwilę, aby zobaczyć, jak działa zawieszenie, a następnie zdecyduj, które śruby musisz poluzować. Zwróć uwagę na położenie zdemontowanych części! Na koniec poluzuj nakrętkę osi wahacza i ostrożnie wypchnij oś. Zwykle jest dobrze natłuszczony, nie pozwól mu wpaść w brud. 
Wymień zębatkę zdawcza. Zwróć uwagę na położenie montażowe - często występuje grubszy i bardziej płaski bok. Prawidłowa instalacja gwarantuje tylko prawidłowe ustawienie łańcucha, łańcuch, który nie jest ustawiony odpowiednio, może pęknąć lub się zblokować! Uwaga: Po oczyszczeniu obszaru nową zębatkę można umieścić we właściwej pozycji razem z łańcuchem. W razie potrzeby załóż nową płytkę blokującą i nakrętkę / śrubę. Dokręcanie za pomocą klucza dynamometrycznego. 


7. Oczyścić, nasmarować i zmontować Dokładnie wyczyść wszystkie części wahacza i łożyska wahacza za pomocą odpowiednich środków pielęgnacyjnych. Nasmaruj wszystkie ruchome części (tuleje, śruby). Jeśli ramię wahadłowe jest chronione przed otarciami przez łańcuch z elementem przesuwnym, wymień je, gdy stanie się już dość cienkie ślizgacze gumowe, rolki gumowe itp.. Jeśli wahacz został wymontowany, łożyska wahacza należy ponownie nasmarować. Postępuj zgodnie z instrukcjami smarowania producenta. Aby zamontować wahacz, użyj ponownie pomocnika, jeśli to możliwe: Podczas umieszczania wahacza w ramie pomocnik wkłada oś. Następnie zamontuj amortyzatory i ewentualnie zespół dźwigni i zacisków hamulcowych przez dopuszczalnym momentem obrotowym podanym przez producenta, włóż koło, upewniając się, że hamulec, zacisk hamulca i podkładki, śruby, nakrętki są prawidłowo zamontowane.

8. łańcuch napedowy z zamkiem łańcuchowym Jeśli łańcuch jest wyposażony w ogniwo łączące łańcucha, zakuwka, zasuwka, nit należy postępować zgodnie z dołączoną instrukcją montażu. Uwaga na obsługę narzędzia do łańcucha przy zakuwaniu itp.

9. Wyreguluj napięcie łańcucha Teraz już prawie gotowe, ostatnie kroki: wyreguluj luz / luz łańcucha w następujący sposób: zakręć ręcznie tylnym kołem i określ najściślejszy punkt - jest to ważne, ponieważ zbyt napięty łańcuch zepsuje łożysko wyjściowe przekładni i będzie naprawdę to drogi wydatek. Luz zalecany, prawie na 2 palce w miejscu pośrodku dolnego luzu łańcucha, gdy pojazd jest załadowany i stoi na ziemi, jest standardem. Do testu najlepiej jest usiąść na motocyklu i poprosić o sprawdzenie luzu drugiej osoby. Luz jest regulowany za pomocą mechanizmu regulacyjnego po zwolnieniu osi i podniesieniu motocykla. Ważne jest, aby wyregulować równomiernie po obu stronach wahacza, aby utrzymać wyrównanie koło po środku osi kierunku jazdy. W razie wątpliwości za pomocą testera wyrównania łańcucha (w naszej ofercie znajdziecie laser do pozycjonowania łańcucha motocyklowego),domowy sposób jest użycie długiej, prostej listwy lub sznurka. Proszę wziąć pod uwagę, że łańcuchy, które są zbyt napięte, zużyte lub źle utrzymane, mogą pęknąć, blokować, zerwać się - zwykle skutkuje to zgnieceniem obudowy silnika, wyrwaniem katera zębatki zdawczej jeśli nie upadkiem i nie tylko! Chain Laser może być pomocny podczas napinania łańcucha i to polecamy.

10. Na koniec dokręć wahacz i oś koła, a także zębatki zgodnie z instrukcjami producenta za pomocą klucza dynamometrycznego. W razie potrzeby zabezpieczyć nakrętkę tylnej osi nową zawleczką. Sprawdź ponownie wszystkie mocowania po zamontowaniu osłony, dźwigni zmiany biegów, osłony łańcucha itp. Po ok. 200 km należy ponownie sprawdzić poprawność naciągu łańcucha - nowe łańcuchy wydłużą się jako pierwsze. I nie zapomnij nasmarować! Smarowanie przedłożą życie łańcucha a także całego zestawu napędowego, zalecane co 800 km nowe smarowanie, a co 3000 km czyszczenie łańcucha i ponowne smarowanie. Entuzjaści wycieczek turystycznych mogą przedłużyć żywotność swojego zestawu łańcucha dzięki zakupieniu mini Spray do łańcucha który łatwo zapakować do swojego podróżnego plecaka.

Zestaw napędowy motocyklajs_def

Zestaw napędowy motocykla

Zestaw napędowy motocykla

Zmień zestaw napedowy w swoim garażu.

O co chodzi z tymi łańcuchami, długościami, jakościami i co wytrzymalsze, często pytacie?

Nowoczesne zestawy łańcuchów O-, X- i Z-ring osiągają znaczne przebiegi, nie tylko dzięki stale udoskonalanym technikom produkcji - ale elementy napędu łańcuchowego podlegają ciągłemu zużyciu. „Krzywe zęby, ostre zęby” na zębatce zdawczej i kole zębatym oraz coraz krótsze odstępy między kolejnymi ogniwami łańcucha oznaczają, że: nowy zestaw łańcuchów już czeka na zakup! Jednak w większości przypadków zdanie motocyklistów jest „stanowcze” : jeśli ogniwa łańcucha na dużej zębatce można podnieść łańcuch, odciągnąć o kilka milimetrów, mimo że łańcuch został prawidłowo napięty lub jeśli łańcuch jest bardzo nierównomiernie długi, zestaw napedowy na pewno powinien wylądować na złomie zanim urwie wam nogę. Logicznie zawsze wymienia cały zestaw napedowy, nie oszczędzajmy, życie jest tylko jedno i nie chcemy wiedzieć co dzieje się z motocyklem jak przy 300 kmh zablokuje nam spadający łańcuch blokując kolo motocykla, masakra- ponieważ wiadomo, że nowy łańcuch zbyt szybko dostosowuje się do stopnia zużycia zębatki. Łańcuchy z O-, X- i Z-ringami są stale wypełnione smarem, co zapewnia smarowanie sworzni łańcucha wewnątrz łańcucha. Łańcuch napędowy jest tak mocny, jak jego najsłabsze ogniwo. Jeśli łańcuch jest wyposażony w zamek nitowany, należy zapewnić profesjonalne nitowanie za pomocą odpowiedniego narzędzia do łączenia łańcucha.

Krok po kroku jak możecie wymienić zestaw napedowy:


1. Poluzuj, zdejmcie karter zabezpieczający zębatkę zdawcza (małą) Aby dostać się do zębatki, może być konieczne zdjęcie podnóżka, dźwigni zmiany biegów (zwróć uwagę na położenie!) I osłony kartera. Podnosząc osłonę zwróć uwagę na ewentualne załączenie sprzęgła - jeśli to możliwe, nie odczepiaj go. Aby zabezpieczyć pojazd, włącz pierwszy bieg i zablokuj pedał hamulca , aby zwolnić wałek zdawczy przedniej zębatki. Koło zębate można mocować na różne sposoby (nakrętka centralna z płytką blokującą, śruba centralna z płytką blokującą, płytka ustalająca dwoma mniejszymi śrubami). W razie potrzeby najpierw zdjąć zabezpieczające podkładki, ring bezpieczeństwa śruby (np. Zagiąć, od giąć płytkę, podkładkę blokującą), a następnie poluzować śrubę mocującą lub nakrętkę ziębnika odpowiednim kluczem nasadowym i w razie potrzeby zastosować odpowiednią siłę przedłużając ramie klucza nasadowego.

2. Zdemontuj tylne koło Teraz zdejmij tylne koło. Jeśli nie możesz użyć stojaka głównego, pamiętaj, że podnośnik akcesoryjny musisz umieścić za śrubą główną osi wahacza (inaczej mono wahacz patrz jak serwisować) nie wszystkie stojaki nadają się do łatwego demontażu napędu. Zdemontuj osłonę łańcucha i ewentualną osłonę tylnego koła. Poluzuj nakrętkę osi i wybij oś plastikowym młotkiem. Ewentualnie użyj gumowego młotka, aby pomóc i nie uszkodzić osi. Chwyć kolo motocykla i pozwól mu delikatnie zsunąć się na ziemię, popchnij kolo do przodu i zdejmij z dużej zębatki łańcucha przesuwając poza wahacz. 

3. Wymień zębatkę (dożą), odkręć zębatkę od nośnika zębatki na tylnym kole czyli od felgi motocykla.. Tutaj również należy wcześniej odchylić wszystkie płytki blokujące, podkładki ‚śrub, czy inne zabezpieczenia gwintu śrub. Należy wymienić podkładki zabezpieczające lub nakrętki samo zabezpieczające. Oczyść zabierak i załóż nową zębatkę. Dokręć śruby na krzyż, jeśli to możliwe, za pomocą klucza dynamometrycznego zgodnie z instrukcjami producenta. W razie potrzeby ponownie ostrożnie wywinąć lub wygiąć płytki blokujące zabezpieczenia śrub. Teraz sprawdź ponownie koło: czy wszystkie łożyska i pierścienie uszczelniające robią dobre wrażenie? Wymień uszkodzone części!. 

4. Jeśli się inaczej nie da , musicie także z demontować zacisk hamulca tylnego aby wyciagnac, uwolnić kolo przy zmianie zębatki tył. Następująco: Najpierw poluzuj przewód hamulcowy od wahacza, ale nie odkręcaj go od ramy ani w inny sposób nie otwieraj układu hamulcowego!

5. Zapowietrzysz układ hamulcowy a to nie jest potrzebne. Wystarczy zdjąć zacisk hamulca z wahacza i zdemontowaną jednostkę hamulcową owinąć szmatą zacisk i odchylić na bok. Wahacz jest teraz połączony z motocyklem tylko przy zawieszeniu i osi. Wyciągając trzpień osi , kolo opadnie i wyjmujesz całość poza wahacz. 


6. Poświęć chwilę, aby zobaczyć, jak działa zawieszenie, a następnie zdecyduj, które śruby musisz poluzować. Zwróć uwagę na położenie zdemontowanych części! Na koniec poluzuj nakrętkę osi wahacza i ostrożnie wypchnij oś. Zwykle jest dobrze natłuszczony, nie pozwól mu wpaść w brud. 
Wymień zębatkę zdawcza. Zwróć uwagę na położenie montażowe - często występuje grubszy i bardziej płaski bok. Prawidłowa instalacja gwarantuje tylko prawidłowe ustawienie łańcucha, łańcuch, który nie jest ustawiony odpowiednio, może pęknąć lub się zblokować! Uwaga: Po oczyszczeniu obszaru nową zębatkę można umieścić we właściwej pozycji razem z łańcuchem. W razie potrzeby załóż nową płytkę blokującą i nakrętkę / śrubę. Dokręcanie za pomocą klucza dynamometrycznego. 


7. Oczyścić, nasmarować i zmontować Dokładnie wyczyść wszystkie części wahacza i łożyska wahacza za pomocą odpowiednich środków pielęgnacyjnych. Nasmaruj wszystkie ruchome części (tuleje, śruby). Jeśli ramię wahadłowe jest chronione przed otarciami przez łańcuch z elementem przesuwnym, wymień je, gdy stanie się już dość cienkie ślizgacze gumowe, rolki gumowe itp.. Jeśli wahacz został wymontowany, łożyska wahacza należy ponownie nasmarować. Postępuj zgodnie z instrukcjami smarowania producenta. Aby zamontować wahacz, użyj ponownie pomocnika, jeśli to możliwe: Podczas umieszczania wahacza w ramie pomocnik wkłada oś. Następnie zamontuj amortyzatory i ewentualnie zespół dźwigni i zacisków hamulcowych przez dopuszczalnym momentem obrotowym podanym przez producenta, włóż koło, upewniając się, że hamulec, zacisk hamulca i podkładki, śruby, nakrętki są prawidłowo zamontowane.

8. łańcuch napedowy z zamkiem łańcuchowym Jeśli łańcuch jest wyposażony w ogniwo łączące łańcucha, zakuwka, zasuwka, nit należy postępować zgodnie z dołączoną instrukcją montażu. Uwaga na obsługę narzędzia do łańcucha przy zakuwaniu itp.

9. Wyreguluj napięcie łańcucha Teraz już prawie gotowe, ostatnie kroki: wyreguluj luz / luz łańcucha w następujący sposób: zakręć ręcznie tylnym kołem i określ najściślejszy punkt - jest to ważne, ponieważ zbyt napięty łańcuch zepsuje łożysko wyjściowe przekładni i będzie naprawdę to drogi wydatek. Luz zalecany, prawie na 2 palce w miejscu pośrodku dolnego luzu łańcucha, gdy pojazd jest załadowany i stoi na ziemi, jest standardem. Do testu najlepiej jest usiąść na motocyklu i poprosić o sprawdzenie luzu drugiej osoby. Luz jest regulowany za pomocą mechanizmu regulacyjnego po zwolnieniu osi i podniesieniu motocykla. Ważne jest, aby wyregulować równomiernie po obu stronach wahacza, aby utrzymać wyrównanie koło po środku osi kierunku jazdy. W razie wątpliwości za pomocą testera wyrównania łańcucha (w naszej ofercie znajdziecie laser do pozycjonowania łańcucha motocyklowego),domowy sposób jest użycie długiej, prostej listwy lub sznurka. Proszę wziąć pod uwagę, że łańcuchy, które są zbyt napięte, zużyte lub źle utrzymane, mogą pęknąć, blokować, zerwać się - zwykle skutkuje to zgnieceniem obudowy silnika, wyrwaniem katera zębatki zdawczej jeśli nie upadkiem i nie tylko! Chain Laser może być pomocny podczas napinania łańcucha i to polecamy.

10. Na koniec dokręć wahacz i oś koła, a także zębatki zgodnie z instrukcjami producenta za pomocą klucza dynamometrycznego. W razie potrzeby zabezpieczyć nakrętkę tylnej osi nową zawleczką. Sprawdź ponownie wszystkie mocowania po zamontowaniu osłony, dźwigni zmiany biegów, osłony łańcucha itp. Po ok. 200 km należy ponownie sprawdzić poprawność naciągu łańcucha - nowe łańcuchy wydłużą się jako pierwsze. I nie zapomnij nasmarować! Smarowanie przedłożą życie łańcucha a także całego zestawu napędowego, zalecane co 800 km nowe smarowanie, a co 3000 km czyszczenie łańcucha i ponowne smarowanie. Entuzjaści wycieczek turystycznych mogą przedłużyć żywotność swojego zestawu łańcucha dzięki zakupieniu mini Spray do łańcucha który łatwo zapakować do swojego podróżnego plecaka.